...

Öğrenci Faaliyet Birimi

Öğrencilere yönelik her türlü sosyal ve kültürel faaliyetleri koordine etmek, öğrenci kulüplerinin faaliyetlerini organize etmek ve sekreterya işlerini yürütmek amacı ile Öğrenci Dekanlığı bünyesinde Rektör onayıyla kurulan birimi ifade eder. Piri Reis Üniversitesi Öğrenci Faaliyet Birimine (ÖFB) bağlı ders dışı kültür, sanat, spor ve bilim etkinliklerini destekleyen, 2023-2024 Akademik yılı itibariyle 30 farklı teknik ve sosyal kulüp bulunmaktadır.

 

Dr.Öğr.Üyesi Sevda KESKİN                                   Birim Yöneticisi  Nilay BAHADIR

skeskin@pirireis.edu.tr                                             nbahadir@pirireis.edu.tr

0216 581 0050 – 1330                                               0216 581 0050 – 1354

T.C.

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

ÖĞRENCİ FAALİYETLERİ BİRİMİ YÖNERGESİ

(30.10.2024 tarih ve 2024/17 sayılı Üniversite Senatosunda kabul edilmiştir.)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç ve Tanımlar

Amaç ve Dayanak

MADDE 1- Bu Yönergenin amacı, Piri Reis Üniversitesi öğrencilerinin ders dışı kültür, sanat, spor ve bilimsel etkinliklerini gerçekleştirmek amacıyla kurulan Öğrenci Faaliyetleri Birimi’nin çalışma esaslarının ve öğrencilerin oluşturacağı öğrenci kulüpleri ve topluluklara ilişkin usul ve esasların belirlenmesidir.

Tanımlar

MADDE 2- Bu yönergede yer alan:

  1. Öğrenci Kulübü: Piri Reis Üniversitesi öğrencilerinin madde 1’de belirtilen amaçlara uygun olarak kurduğu öğrenci kulüplerini,
  2. Öğrenci Topluluğu: Piri Reis Üniversitesi öğrencileri tarafından madde 1’de belirtilen amaçlara uygun olarak ancak kulüp kurmak için gerekli olan koşulları sağlayamayan öğrenci topluluklarını,
  3. Öğrenci Dekanlığı: Kuruluş aşaması da dahil olmak üzere, öğrenci kulüplerinin tüm plan ve projelerini geliştirmek, gerçekleştirmek, denetlemek, değerlendirmek ve ilgili diğer tüm süreçleri yönetmekten sorumlu olan Rektörlüğe bağlı birimi,
  4. Kulüp Danışmanı: Öğrenci faaliyetlerini organize etmek amacı ile kulüp tarafından kuruluş aşamasında önerilen ve Öğrenci Dekanı tarafından uygun görülen Piri Reis Üniversitesi öğretim elemanı veya idari personelini,
  5. Öğrenci Faaliyetleri Birimi (ÖFB): Öğrencilere yönelik her türlü sosyal ve kültürel faaliyetleri koordine etmek, öğrenci kulüplerinin faaliyetlerini organize etmek ve sekreterya işlerini yürütmek amacı ile Öğrenci Dekanlığı bünyesinde Rektör onayıyla kurulan birimi ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

ÖĞRENCİ FAALİYETLERİ BİRİMİ

Öğrenci Faaliyetleri Birimi

MADDE 3 – Öğrencilere yönelik her türlü sosyal ve kültürel faaliyetleri koordine etmek, Kulüplerin faaliyetlerini organize etmek ve sekreterya işlerinini yürütmek amacı ile Öğrenci Dekanlığına bünyesinde Rektör onayı ile kurulan Öğrenci Faaliyetleri Biriminde, Dekanlığın talebi ve Rektör onayı ile birim sorumlusu olmak üzere yeteri kadar personel  görevlendirilir. Öğrenci Faaliyetleri Birimini yürütmek için görevlendirilen kişi Öğrenci Dekanına ve Rektöre karşı sorumludur.

 

Öğrenci Faaliyetleri Biriminin Görev ve Sorumlulukları

MADDE  4 – Öğrenci Faaliyetleri Biriminin görevleri şunlardır:

  1. Kulüplerin faaliyet alanlarına ilişkin çalışma esaslarını ilgili yönergelere göre düzenlemek ve bütçe imkânları ölçüsünde gerçekleştirmek,
  2. Kulüp etkinliklerinin, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa ve ilgili yönetmeliklere uygun olarak en üst düzeyde planlanıp yürütülmesini sağlamak,
  3. Öğrenciye yönelik Kulüp faaliyetlerinin yürütülmesi için gerekli kurulları ve komisyonları oluşturmak, işleyişini koordine etmek ve değerlendirmek ve sonuçları Öğrenci Dekanlığına bildirmek,
  4. Kulüplerinin sorunlarını belirlemek, ilgili idari ve akademik birimlerle işbirliği içinde sorunlarına çözümler geliştirmek,
  5. Üniversitenin Kulüplere tahsis ettiği mekân ve eşyaların uygun şekilde kullanılmasını sağlamak,
  6. Öğrenci kulüplerinin yıllık taslak bütçelerini hazırlamak ve Kulüplerin bütçe imkânları ölçüsünde harcamalarını planlamak ve Öğrenci Dekanlığına sunmak,
  7. Öğrencilerin kampüs yaşamına, topluma, çevreye ve doğaya karşı sorumluluklarını geliştirmelerini sağlayacak projeler üretmek ve Kulüpler tarafından önerilen projeleri değerlendirmek,
  8. Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşları, vakıflar, dernekler gibi sivil toplum kuruluşlarıyla görüşmeler yaparak ihtiyacı olan Kulüplere sponsorluk imkânları sağlamak,

ı) Her faaliyet yılı sonunda Kulüp faaliyetleri ile ilgili olarak konsolide yıllık faaliyet raporu hazırlamak ve hazırlanan faaliyet raporunu ilgili makama sunmak,

  1. Kulüpler tarafından düzenlenecek defter ve belgeleri temin etmek, ihtiyacı olan kulüplere vermek, kulüp gelirleri alındı belgelerini alındı kayıt defterine işlemek ve bu kayıtlardan Kulüp gelirleri alındı belgelerinin takibini yapmak,
  2. Kulüp faaliyetlerinde kullanılmak üzere satın alınan demirbaşların kayda alınmasını sağlamak ve bu demirbaşların takibini yapmak,
  3. Şenlik organizasyonlarını koordine etmek ve gerçekleştirmek,
  4. Öğrenci Dekanlığının sekretarya hizmetlerini yerine getirmek, Dekanlık ve ÖFB’nin kararlarını kulüp danışmanlarına bildirmek,
  5. Kulüp faaliyetlerinin gerektirdiği diğer her türlü iş ve işlemleri yapmak.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

ÖĞRENCİ KULÜPLERİ

Kulüplerin Kuruluşu

MADDE 5 – (1) Kulüp kurmak isteyen öğrenciler yedi kurucu ve üç yedek üye sayısına ulaşmaları halinde, Kulüp Talep Formu ile Öğrenci Dekanlığına müracaat eder.Kulüp kurmaya yönelik talep dosyalarında yönerge kapsamında belirlenecek formata uygun olarak hazırlanan ve aşağıda belirtilen belgelerin olması gerekir:

  1. a) Kulüp Kurma Başvuru Dilekçesi
  2. b) Kurucu Üye Bildirim Formu
  3. c) Kulüp Tüzüğü
  4. d) Faaliyet Planı
  5. e) Danışman Kabul Formu

(2) Yapılan başvurular Öğrenci Dekanlığı tarafından değerlendirilir, uygun görülen kulüpler Öğrenci Dekanı ve Eğitimden Sorumlu Rektör Yardımcısı tarafından onaylanır. Başvurunun onaylanmasının ardından kulüp faaliyetlerine başlayabilir.

(3) Kulüp başvuruları, her eğitim-öğretim yılının dönem başlangıcından itibaren dört hafta içerisinde yapılabilir. Benzer uğraş alanları ve amaçları olan kulüpler kurulamaz.

  • Kulüp içtüzüğünde; kulüp üyelerinin faaliyetlere katılmasını zorunlu kılan ibarelere yer verilemez.
  • Amatör olarak faaliyet gösterecek olsalar bile ilgi alanına göre kulüp üyelerinden faaliyetin gerekli kıldığı yetkinlik belgesi ve koruyucu aksesuar bulundurma ve kullanma zorunluluğuna tüzükte yer verilebilir.
  • Kulüp tüzükleri esasına uygun olacak ve üyeler arasında herhangi bir ayrıştırıcı ifadeye yer verilemez.

 

Kulüp Faaliyetleri

MADDE 6- Kulüpler, amaç ve faaliyetlerini saptarken aşağıdaki kriterleri göz önünde bulundurmak zorundadır:

  1. Kulüpler öğrencilerin ders dışı sosyal, kültürel, entelektüel, spor ve bilimsel faaliyetlerine katılarak ilgi, bilgi ve yeteneklerinin geliştirilmesini ve bu yolla akademik ortama katkıyı amaçlar.
  2. Kulüpler, Üniversitenin ilkelerine, ortamına ve disiplinine uygun olmayan faaliyetlerde bulunamaz.
  3. Kulüpler özelliklerine göre üyelerinde belli bir yeteneği öngörebilir. Ancak bu kulüpler yeteneği olmasa da konuya ilgi duyan öğrencilerin katılabilecekleri etkinlikler de düzenleyerek, bu üyelerin de çalışma programlarına dahil edilmesini sağlayabilir.
  4. Kulüpler kendi faaliyet alanlarının dışına çıkarak, diğer kulüplerin çalışma alanının kapsamına giren faaliyetlerde bulunamaz. Bu tür faaliyetler ancak kulüplerarası anlaşma veya işbirliği ile sağlanabilir.
  5. Kulüpler üniversite içinde ya da dışında gerçekleştirmek istedikleri her türlü faaliyeti yer, zaman ve ihtiyaç taleplerini de belirtme suretiyle yazılı olarak ÖFB’ye yazılı olarak bildirmek ve birimin onayını almak zorundadır. Faaliyetleri gereği üyelerinin katılacağı yarışma, konferans, kongre gibi etkinlikleri Kulüp yönetim kurulu gün, yer ve etkinliğe katılması istenen üye listesiyle birlikte en az yedi gün önce Öğrenci Dekanlığının onayına sunmak zorundadır.
  6. Kulüpler her toplantıda güncellenmek üzere bir kulüp etkinlik defteri tutar. Bu deftere toplantı katılım listesi, toplantı gündem maddeleri, bütçe durumu, varsa yeni üye/ayrılan üyelerin bilgileri ve alınan kararlar yazılır. Toplantının ertelenmesi durumunda kulüp etkinlik defterinde erteleme sebebi tutanak altına alınır. Kulüpler her etkinlik için Kulüp danışmanı ve Kulüp başkanının ve katılanların tamamının imzasını içeren bir etkinlik Tutanağı tutar ve ÖFB’ye iletir.
  7. Her akademik yıl sonunda her kulüp, kulüp çalışmalarını ve etkinliklerini raporlayan bir faaliyet raporu hazırlar; bunu Öğrenci Dekanlığına sunar.
  8. Kulüpler Rektörlük onayı alarak tanıtıcı logo oluşturup kullanabilirler. Bu konuda logo edinme ve kullanımıyla ilgili Rektörlükçe belirlenen ilkelere uymak zorunluluğu bulunmaktadır.
  9. Kulüp üyeleri, etkinliklere katılım için izinli sayılma işlemlerinde Piri Reis Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 19. madde uyarınca Rektörlük iznine tabiidir.

ı) Faaliyet yılı içerisinde yeterli etkinliği yapmayan kulüpler Öğrenci Dekanlığı tarafından kapatılmak üzere değerlendirmeye alınır.

 

Üyelik ve Üyelikten Ayrılma

MADDE 7 – Kulüpler, üyelikle ilgili maddeleri saptarken belirtilen ilkelere uymak zorundadırlar:

  1. Piri Reis Üniversitesi’nin tüm öğrencileri kulüp üyesi olabilir.
  2. Yönetim Kurulunun teklif ettiği üyelik başvuruları Genel Kurulun salt çoğunluğunun onayıyla gerçekleşir.
  3. Üniversite dışından gelen çalıştırıcı, eğitmen gibi görevliler Öğrenci Dekanlığının onayıyla çalışmalara katılabilirler.
  4. Gözetimde olan ve/veya hakkında uzaklaştırma cezası verilmiş öğrencilerin üye oldukları kulüplerdeki üyelikleri ilgili süre boyunca dondurulur.
  5. Kulübün amaçlarına aykırı davrananlar, Kulübü kişisel çıkarlarına göre kullanan, yönlendiren veya idare eden üyeler ile öğrencilik sıfatının gerektirdiği itibar ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunanlar Kulüp Genel Kurulu kararı ile üyelikten çıkarılır.
  6. Üyelikten çıkarma Kulüp Yönetim Kurulunun teklifi ve Genel Kurul tam sayısının 2/3 çoğunluğunun onayı ile olur. Üyelikten çıkarma kararlarına karşı Öğrenci Dekanlığına 7 iş günü içerisinde itiraz edilebilir.
  7. Kulüp üyeliği, üyenin yazılı talebini Yönetim Kuruluna iletmesi ile son bulur.

 

Organlar ve Seçimi

MADDE 8 – Kulüpler organlarını kendileri belirler. Ancak her kulüpte aşağıda yer alan kurulların oluşturulması ve bu kurulların görevlerini yerine getirmeleri esastır.

(1) Genel Kurul:

  • Kulüpler her akademik yılın mayıs ayında genel kurullarını yapmalıdır. Yönetim ve Denetim Kurullarını seçmeleri gerekmektedir. Kulüpler mayıs ayındaki seçimlerinden önce üye listesini Öğrenci Dekanlığına iletmelidirler. Aktif üye sayısı verilen listeye göre belirlenir.
  • Öğrenci Kulüplerinin Genel Kurul seçimleri, herhangi bir kulübe üye olmayan öğrencilerden veya akademik/idari personelden seçilerek Öğrenci Dekanlığı tarafından oluşturulan tarafsız bir Divan Kurulunca yönetilir. Divan Kurulu bir başkan iki yazmandan oluşur.
  • Kulüp Genel Kurulu o kulübün üyelerinden oluşur.
  • Kulüp Yönetim ve Denetim Kurulları, yedek üyeleri ile birlikte her akademik yıl başlangıcında, o akademik yılın Genel Kurulu tarafından seçilir.
  • Yeni kurulan Kulüplerin Genel Kurul toplantısı başvurularının onaylandığı tarihten itibaren en geç 15 gün içinde yapılır. Yönetim kurulu üye/üyeleri mezun olan ya da ayrılan Kulüpler bakımından da bu usul tatbik edilir.
  • Her Kulüp Genel Kurul üye tam sayısının 2/3 çoğunluğuyla Kulüp iç tüzüğünde değişiklik yapılmasına karar verebilir. Bu değişiklikler Öğrenci Dekanının onayıyla yürürlüğe girer.
  • Genel Kurul, istisnai hükümler saklı kalmak kaydıyla, Yönetim Kurulunun belirlediği tarihlerde, her eğitim-öğretim yılında en az bir kez toplanır.

8)  Genel Kurulun karar alabilmesi için, istisnai hükümler saklı kalmak kaydıyla, üyelerin salt çoğunluğunun toplantıda hazır bulunması gerekmektedir. Salt çoğunluğun sağlanamaması halinde, ikinci toplantıya katılan üyelerin çoğunluğuyla karar alınabilir. Kulüpler yönetim ve denetim kurulu seçimlerinde ilk genel kurulda eğer seçim yapamazsa ikinci genel kurulu en geç 7 iş gününde yapmak zorundadırlar. Eğer yine seçim olmazsa kulüp askıya alınır.

9) Seçime ilişkin tüm tutanak ve kayıtlar imzalı olarak seçimden en geç yedi gün sonra ÖFB’ye iletilir.

 

(2)Yönetim Kurulu:

1) Yönetim Kurulu her akademik yıl sonunda Genel Kurul tarafından seçilen bir başkan, bir başkan yardımcısı, bir yazman, bir sayman ve bir üye ile birlikte toplam beş kişiden oluşur.

  • Yönetim Kurulu, çalışmaların en iyi şekilde yürütülmesi, iç tüzüğün uygulanması, Kulübün mali gelir ve giderlerinin hesabı, demirbaş eşyalarının korunması ve Kulübün idaresi ile ilgili diğer konular bakımından Kulüp üyeleri ve Öğrenci Dekanlığına karşı sorumludurlar.
  • Yönetim Kurulu, Kulübün faaliyetleri için gerekli olan çalışma grupları oluşturabilir.
  • Yönetim Kurulu, Kulübün üniversite içinde ve dışındaki faaliyetleri ile dış haberleşmelerini Öğrenci Dekanlığına bildirmek ve onay almak zorundadır.
  • Kulüp danışmanı, Yönetim Kurulu’nun doğal üyesidir, ancak oy hakkı yoktur.
  • Yönetim Kurulu, Genel Kurul üyelerinin tam sayısının 2/3 çoğunluğunun oylarıyla görevden alınabilir. Görevlerini gereği gibi yerine getirmeyen veya görevlerini kötüye kullanan ve kulüp işleyişini engelleyen Kulüp Başkanı ve Yönetim Kurulu üyeleri, ÖFB’nin önerisi ve Öğrenci Dekanı’nın kararı ile görevden alınabilir.
  • Yönetim Kurulunun diğer görevleri ve karar yöntemleri her Kulüp tarafından hazırlanan iç tüzükte belirtilir.

 

(3) Denetim Kurulu:

  • Denetim Kurulu, Yönetim Kurulu üyesi olmayan ve Genel Kurul tarafından seçilmiş iki asil ve bir yedek üyeden oluşur. Denetim Kurulu üyeleri toplamda en fazla iki akademik yıl süresince görev yapabilir.
  • Denetim Kurulunun görevi kulübün evrakını, kulüp etkinlik defterini, muhasebe defterlerini ve demirbaş eşya durumunu incelemektir. Yapılan masrafların Yönetim Kurulunun kararına dayanıp dayanmadığını ve satın alınan demirbaş eşyanın Öğrenci Dekanlığına bildirilerek kayda geçip geçmediğini kontrol eder. Denetim Kurulu gerektiğinde Yönetim Kurulunu uyarır ve Öğrenci Dekanlığına rapor verir.

 

Kulüp Evrakı

MADDE 9 – Aşağıda sayılı evrakın her Kulüp bünyesinde bulunması ve gerektiğinde Öğrenci Dekanlığı ile Mali İşler Müdürlüğüne gösterilmesi zorunludur.

  1. Üye Kayıt Defteri: Bu defterde üyelerin isimleri, sınıf ve bölümleri, fotoğrafları ve varsa Kulüp giderlerine katılım payını gösteren bilgiler bulunur. Bu bilgiler güncel halde tutulur ve yapılacak denetimlerde görevlilere sunulur.
  2. Yönetim Kurulu Karar Defterleri ve Genel Kurul Tutanakları: Genel Kurul ve Yönetim Kurulunda alınan kararlar bu defterlerde kayda geçirilir.
  3. Muhasebe Defteri: Gelir gider durumunu gösteren muhasebe kayıtları Kulüp Yönetim Kurulu sorumluluğunda tutulan muhasebe defterinde bulunur. Sponsorlardan gelen destek ödenekleri de kayda geçirilir.
  4. Tahsilat ve Ödeme Belgeleri: Muhasebe defterinde kaydı tutulan tüm tahsilat ve ödemelerin belgelenmiş olması zorunludur (Her harcama karşılığı fiş/fatura alınır ve etkinlik sonunda Öğrenci Dekanlığına teslim edilir). Öğrenci Dekanlığı ve Üniversite Mali İşler Müdürlüğünün denetimlerinde bu kayıtların ve belgelerin eksiksiz olarak sunulması gerekmektedir. Bir Kulüp tarafından bağış ya da başka kazanım yoluyla elde edilen gelirler Muhasebe Defterine makbuzlarıyla işlenerek kayıt altına alınır.
  5. Kulüp Etkinlik Defteri: Bu deftere toplantı katılım listesi, toplantı gündem maddeleri, bütçe durumu, varsa yeni üye/ayrılan üyelerin bilgileri ve alınan kararlar yazılır.
  6. Üniversite tarafından kulübün kullanımına sunulmuş demirbaş eşyanın listesi ve defteri: Bu listeyi ÖFB hazırlar ve zimmet mukabilinde Kulübe teslim eder. Yönetim Kurulu bu eşyalardan sorumludur. Yeni satın alınan demirbaş eşyalar en geç 15 gün içinde Öğrenci Dekanlığına bildirilir ve ardından Üniversite Ayniyat Saymanlığından hem demirbaş eşya numarası alınır hem de demirbaş listesine ve defterine eklenir.

 

Mali Esaslar

MADDE 10 – (1) Kulüpler, gelecek akademik yıl ait bütçe tekliflerini, bir önceki akademik yılda Öğrenci Dekanlığına sunarlar.

(2) Kulüplerin gelirleri, varsa üniversite tarafından ayrılan ödenek, varsa üyelerden alınan Kulüp giderlerine ilişkin katılım payı ve Öğrenci Dekanlığı izniyle yapılan sponsorluk anlaşmalarından elde edilen gelirlerden oluşur. Sponsorluk anlaşmaları için Öğrenci Dekanlığına dilekçe ile müracaat etmek ve onay almak gerekir. Sponsorluk antlaşmalarının uygunluğuna Rektör karar verir.

(3) Kulüplerin bir yıllık gelir ve giderleri ile ilgili hesapları, o kulübün Genel Kurulu tarafından her eğitim öğretim yılı sonunda ibra edilir. Kulüp saymanları kendilerine ÖFB tarafından iletilen bütçeyi takip etmek zorundadırlar. Kulüp Başkanları yapılan masrafları beyan formu, dilekçe ve asıl fişler ile ÖFB’ ye iletmelidirler.

(4) Yeni kurulan kulüpler bir akademik yılı tamamlamadan bütçe talebinde bulanamazlar.

 

Kulüp Danışmanları

MADDE 11 – (1) Kulüp danışmanı, kulübün kuruluş aşamasında kurucu öğrencilerin bildirimi ertesi Öğrenci Dekanı onayı ile görevlendirilir.

(2)  Bir danışman birden fazla öğrenci kulübüne danışman yapamaz.

(3)  Görev süresi biten veya herhangi bir nedenle görevinden ayrılan danışmanın yerine 15 gün içinde Klüp Yönetim Kurulu Başkanı tarafından önerilen yeni danışman ÖFB’ye bildirilir ve Rektörlük onayı ile görevlendirilir.

 

Kulüp Danışmanlarının Görevleri

MADDE 12- (1) Danışmanı oldukları kulübün yönerge hükümlerine ve diğer yasal düzenlemelere uygun faaliyet göstermesini sağlamak, gerektiğinde denetimini yapmak,

(2) Kulüplerin kuruluş başvurularını, kulüp içi veya kulüplerarası anlaşmazlıkları değerlendirmek, gerektiğinde Öğrenci Dekanlığı ile toplantı düzenlemek,

(3) Öğrenci kulüplerinin kurulmasını teşvik etmek, işleyişini koordine etmek ve denetlemek,

(4) Kulübün olağan/olağanüstü genel kurul toplantılarına gözlemci olarak katılmak,

(5) Öğrenci Dekanlığı toplantı kararlarını Kulüp başkanlarına duyurulması ve uygulanması hususunu yerine getirmek.

(6) Kulüp Danışmanları Kulüp etkinlik formunu ve Kulüp Etkinlik Katılım Formunu imzalamak ve katılan öğrencileri takip etmek zorundadır.

 

Kulüp Eğitmenleri

MADDE 13 – (1) Eğitmene ihtiyaç duyan Kulüpler için Öğrenci Dekanlığının onayı ile eğitmen görevlendirilebilir.

(2) Onay alınmadan yapılan çalışmaların tespit edilmesi halinde Kulübün faaliyeti durdurulabilir.

(3) Öğrenci Dekanlığının izni olmaksızın Kulüp eğitimlerine iki etkinlik üst üste katılım göstermeyen eğitmenin görevine son verilebilir.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI

MADDE 14 – (1) Kulüp kurmak için gerekli olan koşulları sağlayamayan Piri Reis Üniversitesi öğrencileri tarafından madde 1’de belirtilen hususlara uygun olarak belirli bir sportif, kültürel, bilimsel veya sosyal amaçla topluluk kurulabilir.

(2) Topluluklar, faaliyet alanı ve amaçlarını da içeren kuruluş dilekçelerini, kendi aralarında seçecekleri topluluk temsilcisi ve yine kendi aralarında belirleyecekleri topluluk danışmanının imzasıyla Öğrenci Dekanlığına sunar.

(3) Topluluklar yapacağı etkinlikler/faaliyetler için Öğrenci Dekanlığından en geç yedi gün önce bir dilekçe ile izin almalıdırlar.

(4) Öğrenci toplulukları bütçe talebinde bulunamaz ancak kurum içindeki etkinliklerinde Öğrenci Dekanlığının takdirine bağlı olarak yapılan harcamaların karşılanmasına karar verilebilir.

(5) Toplulukların, Öğrenci Dekanlığı tarafından izin verilmeyen etkinliklerinde Piri Reis Üniversitesi logosu ve ismini kullanması yasaktır.

(6) Toplulukların kuruluş, işleyiş, etkinlikleri ve izin süreçleri ÖFB tarafından yürütülür.

(7) Kulüp danışmanlarına ilişkin hükümler Topluluk danışmanlarına da uygulanır.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Disiplin Hükümleri ve Yaptırımlar

MADDE 15 – Aşağıdaki disiplin hükümleri ve yaptırımlar tüm Kulüpler ve Topluluklar için uygulanır:

  1. Kulübün kullanımına sunulmuş demirbaş eşyaların her öğretim yılı sonunda üniversiteye tesliminde herhangi bir hasar ya da eksik tespit edilmesi halinde bu konuda Öğrenci Dekanlığı tarafından soruşturma yapılır. Bu konuda herhangi bir kusurun tespit edilmesi halinde ilgili Kulüp üye veya üyelerinin; öğrenci topluluklarında topluluk temsilcisinin sorumluluğuna gidilir.
  2. Her akademik yıl içerisinde Öğrenci Faaliyet Birimi personeli ve Mali İşler Müdürlüğünün görevlendireceği birer personel tarafından yapılacak denetimler sonucunda Kulüp muhasebe defterinde karşılıkları belgelenmediği anlaşılan tüm ödemeler konusunda Kulüp Yönetim Kurulu üyelerinin sorumluluğuna gidilir.
  3. Yazılı olarak Öğrenci Dekanlığına bildirilmemiş ve onay alınmadan üniversite içinde ya da dışında gerçekleştirilmiş Kulüp veya Topluluk faaliyetlerinin, onaylatılmadan bastırılmış ve yayınlanmış görsellerin (broşür, kitapçık, afiş vs.) tespit edilmesi halinde, izinsiz faaliyette bulunan Kulübün veya Topluluğun faaliyeti durdurulabilir, bütçelerinde kesinti yapılabilir ya da kulüp/topluluk kapatılabilir.
  4. Kulüpler bir faaliyet yılı içerisinde faaliyet alanı ile ilgili en az 5 etkinlik (ilk dönem 2 bahar dönemi ana kampüste, 1 hazırlık kampüsünde) gerçekleştirememesi durumunda kapatılabilir.
  5. Yukarıda belirtilen veya belirtilmeyen diğer tüm eylemler hakkında disiplin işlemi ve/veya soruşturması yapılması konusunda ilgili mevzuat hükümlerini uygulama yetkisi Öğrenci Dekanlığına aittir.

ALTINCI BÖLÜM

Yürürlük ve Son Hükümler

Yürürlükten Kaldırılan Düzenlemeler

 MADDE 16 – 13.10.2023 tarih ve 2023/13 sayılı Üniversite Senatosunda kabul edilerek yürürlüğe giren “Piri Reis Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Yönergesi” yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 17 – Bu yönerge, Üniversite Senatosu tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 18 – Bu yönergeyi Piri Reis Üniversitesi Rektörü yürütür.