...

Öğrenci Dekanlığı

PİRİ REİS ÜNİVERİTESİ
ÖĞRENCİ DEKANLIĞI YÖNERGESİ

(Bu Yönerge 30.10.2024 tarih ve 2024/… sayılı Üniversite Senatosunda kabul edilmiştir.)

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 

Amaç

MADDE 1– (1) Bu yönergenin amacı, Piri Reis Üniversitesi Öğrenci Dekanlığının kuruluşunu, görevlerini, yetki ve sorumluluklarını belirleyen usul ve çalışma esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2– (1) Bu yönerge, Piri Reis Üniversitesi’nin ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitim düzeylerinde eğitim gören öğrencilerinin akademik ve sosyal gelişimlerini desteklemek, üniversiteye aidiyet bilincini artırmak amacıyla kurulan Öğrenci Dekanlığının görevleri ve çalışma esaslarını kapsar.

Dayanak

MADDE 3– (1) Bu yönerge, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 14. ve 47. maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4– (1) Bu yönergede geçen;

  1. a) Rektör: Piri Reis Üniversitesi Rektörünü,
  2. b) Dekan: Piri Reis Üniversitesi Öğrenci Dekanını,
  3. c) Dekan Yardımcısı: Piri Reis Üniversitesi Öğrenci Dekan Yardımcısını,

ç) Senato: Piri Reis Üniversitesi Senatosunu,

  1. d) Üniversite: Piri Reis Üniversitesi’ni,
  2. e) Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu: Piri Reis Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu’nu ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

 Kuruluş, İşleyiş, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Öğrenci Dekanlığı’nın Kuruluşu ve İşleyişi

MADDE 5– (1) Öğrenci Dekanı, üniversitede görev yapan öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından seçilerek 1 (bir) yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi biten Dekan, Rektör tarafından uygun görüldüğü takdirde yeniden atanabilir.

(2) Öğrenci Dekanı, üniversitede farklı alanlarda görev yapan bir öğretim üyesini veya idari personeli dekan yardımcısı olarak seçer ve Rektör’ün onayına sunar. Dekan yardımcısı Rektör tarafından görevlendirilir. Dekan yardımcısının görev süresi, Rektör tarafından belirlenir.

(3) Öğrenci Dekanı, Rektörlüğe iletilecek mevzuata ilişkin hususları ve yönetimle ilgili uygun gördüğü durum ve kararları Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu ile birlikte alır ve alınan kararları yürütür.

(4) Öğrenci Dekanlığı, faaliyetlerini Fakülte Dekanlıkları, Koordinatörlükler ve Müdürlükler ile koordineli olarak yürütür.

(5) Öğrenci Dekanlığı; Öğrenci Faaliyet Birimi, Engelsiz Üniversite Birimi, Taciz ve Şiddete Karşı Destek Birimi ve Rektörlüğün öngöreceği diğer idari birimleri kapsar. Personel olarak Müdür/ Koordinatör görevlendirerek, idari ve yazışma işleri için ise personel görevlendirerek Dekanlıktaki işlerin yürütülmesini sağlar.

 

Öğrenci Dekanlığının Sorumluluk, Görev ve Yetkileri

MADDE 6– (1) Öğrenci Dekanı ve yardımcısı, Rektörlüğe karşı sorumludur.

MADDE 7– (1) Üniversitede öğrenci ile ilgili faaliyetler, aşağıdaki yetkilere ve işlevlere sahip olan Öğrenci Dekanlığı tarafından yönetilir. Bu doğrultuda Öğrenci Dekanlığının görev, yetki ve sorumlulukları;

(2) Öğrencilere verimli bir eğitim ortamı oluşturmak, eğitimin kalitesini artırmak ve öğrencilerin donanımlı bir şekilde mezun olmalarını sağlamak amacıyla enstitü müdürlükleri, fakülte dekanlıkları, bölüm başkanları ve kulüp akademik danışmanları ile iş birliği yapmak, toplantılar yapmak ve geri bildirimler almak,

(3) Öğrencilerin Dekanlığa ilettiği konularda ilgili akademik ve idari birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak,

(4) Eğitim-öğretim sürecinde öğrencilerin sorunlarını öğrenmek, sorunlara yönelik önlemler almak ve önerilerde bulunmak amacıyla öğrenciler ile toplantılar düzenlemek,

(5) Yeni başlayan öğrencilerin üniversiteye uyumunu sağlamak için oryantasyon programları hazırlamak ve düzenlemek,

(6) Öğrencilerin eğitim dışı faaliyetlerine yönelik araştırmalar yapmak, raporlar hazırlamak ve Rektörlüğe önerilerde bulunmak,

(7) Öğrencileri araştırmaya teşvik etmek amacıyla üniversitenin ilgili birimleriyle koordinasyonu sağlamak,

(8) Öğrencilere bağımlılık, şiddet, çevre bilinci ve sürdürülebilirlik konularında eğitimler sağlamak,

(9) Üniversitenin bilimsel ve sosyal faaliyetleri hakkında öğrencilere bilgilendirme yapmak,

(10) Öğrencileri üniversitenin akademik ve idari uygulamaları hakkında bilgilendirmek,

(11) Öğrencilerin diğer kamu kurum ve kuruluşlarının etkinliklerinden yararlanması için gerekli girişimlerde bulunmak,

(12)  Uluslararası alanda öğrenci dekanlığı ile ilgili etkinliklerde bulunmak ve iş birliği yapmak,

(13) Engelsiz öğrenci ve personellerimizin ihtiyaçlarını belirlemek gerekli tedbirleri almak,

(14) Üniversitede her türlü taciz ve şiddete karşı tedbirleri almak ve gerekli düzenlemeleri yapmak şeklindedir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Öğrenci Dekanlığı’nın Organları ve Görevleri

 

Öğrenci Dekanlığı’na bağlı Birimler ve Organlar

MADDE 8– (1) Öğrenci Dekanlığı’nın organları:

  1. a) Öğrenci Dekanı,
  2. b) Öğrenci Dekanı Yardımcısı
  3. b) Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu,
  4. c) Öğrenci Faaliyetleri Birimi

ç) Taciz ve Şiddete Karşı Destek Birimi

  1. d) Engelsiz Üniversite Birimidir.

 

Öğrenci Dekanı, Görevi ve Yetkileri

MADDE 9– (1) Öğrenci Dekanı, bu Yönergenin 5. ve 6. maddelerinde belirtilen faaliyetlerde Rektör’e karşı birinci derecede sorumludur. Öğrenci Dekanının görev ve yetkileri;

  1. a) Dekanlığın iş ve işlemlerini etkin ve verimli bir şekilde yürütmek için organizasyon ve iş planlaması yapmak,
  2. b) Dekanlığın amaç ve felsefesi doğrultusunda faaliyet göstermek,
  3. c) Kurum içi ve dışında Dekanlığı temsil etmek,

ç) Dekanlık çalışanları arasında eşgüdümü sağlamak ve görevleri belirlemek,

  1. d) Dekanlığın ihtiyaçlarını tespit etmek,
  2. e) Dekanlığın taşınır mallarını kontrol etmek,
  3. f) Dekanlığın faaliyet raporlarını hazırlamak ve Rektörlüğe sunmak,
  4. g) Üniversite Senato toplantılarına katılmak ve öğrencilere ilişkin hususlarda görüş bildirmek ve bu toplantılarda öğrencileri temsil etmek,
  5. g) Rektör tarafından verilen diğer görevleri yürütmektir.

Öğrenci Dekanı Yardımcısının Görev ve Sorumlulukları

MADDE 10: Öğrenci Dekanı yardımcısı bu Yönergenin 9. maddesinde belirtilen hususlarda Öğrenci Dekanına yardımcı olur, Dekanın yokluğunda Dekana vekalet eder ve yokluğunda Dekanlığı temsil eder ve Dekanın verdiği diğer görevleri yerine getirir.

 

Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu, Görevi ve Yetkileri

MADDE 11– (1) Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu, Öğrenci Dekanlığı başkanlığında Rektörlüğün uygun gördüğü ilgili akademik ve idari personelden oluşur.

(2) Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu üyelerinin sayısı ve görev süresi Rektör tarafından belirlenir. Süresi biten üyeler yeniden görevlendirilebilir.

(3) Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu, Öğrenci Dekanın başkanlığında yılda en az iki kez toplanır. Gerekli durumlarda Dekanın çağrısı ile toplanabilir. Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde Dekanın kullandığı oy yönünde karar alınmış sayılır.

 

Diğer Birimler

MADDE 12 – Bu Yönergenin 8. maddesinde adı geçen Öğrenci Faaliyetleri Birimi, Taciz ve Şiddete Karşı Destek Birimi ve Engelsiz Üniversite Birimi’nin görev yetkileri Rektörlük tarafından ayrıca kabul edilen yönergelerle düzenlenir.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yürürlük ve Yürütme

Yürürlük

MADDE 12– (1) Bu Yönerge, Piri Reis Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 13– (1) Bu Yönerge hükümlerini Piri Reis Üniversitesi Rektörü yürütür.